2008-12-24

May God bless you

許多人向神祈求,卻得不到所求;是神不回應?還是神有更美好的安排?
接受考驗,信心不惑,耐心等待,永遠感恩----- 與大家分享

I ask God to take away my habit.
God said, NO.
It is not for me to to take away, but for you to give it up.

我求神去掉我的惡習。
神說,不;
不是該我去「拿掉」,該是你去「捨掉」。

I ask God to make my handicapped child whole.
God said, NO.
His spirit is whole, his body is only temporary.

我求神使我殘缺的孩子健全。
神說,不;
他的靈性圓滿,他的肉體只是暫時。

I ask God to grant me patience.
God said, NO.
Patience is a byproduct of tribulations; it isn't granted, it is learned.

我求神賜我耐性。
神說,不;
耐性是磨難的副產品,不能被賜與,要從學習而得。

I ask God to give me happiness.
God said, NO.
I give you blessings; Happiness is up to you.

我求神給我幸福快樂。
神說,不;
我祝福你,但幸福愉快是你的選擇。

I ask God to spare me pain.
God said, NO.
Suffering draws you apart from worldly cares and brings you closer to me.

我求神使我免於痛苦。
神說,不;
苦難讓你厭棄塵世的煩憂,讓你更接近我。

I ask God to make my spirit grow.
God said, NO.
You must grow on your own, but I will prune you to make you fruitful.

我求神長養我的靈性。
神說,不;
你必須自我成長,但我會協助你修剪荒蕪,富饒你的收成。

I ask God for all things that I might enjoy life.
God said, NO.
I will give you life. So you may enjoy all things.

我求神給我所有物質,令我可以享受生活。
神說,不;
我給予你生命,為此 你可以享受一切。

I ask God to help me LOVE others, as much as He loves me.
God said.....Ahhhh, finally you have the idea.

我求神助我如同祂愛我一般去愛他人。
神說.....噢!你終於搞清楚了。

THIS DAY IS YOURS, DON'T THROW IT AWAY.
今天是屬於你的,不要把它丟棄。

May God bless you.

沒有留言: